seregon -

Del 2 - "Inget namn"

Har du dåligt självförtroende?  Du är inte ensam. Men jag vill säga dig, Varje morgon, ställ dig framför en spegel och säg att du är vacker. Jag vill säga er även en till sak jag läste nyss,

Utsidan ger insidan en värdig chans, Men även om du är "inte lika" fin som modeller. Du kan se en bild i en tidning kanske, dom flesta bilderna är redigerade. Om jag fick bestämma, skulle jag vara smal, inte spiksmal. Jag vill vara lagom smal. Vill ni veta vad jag tycker, tjejer med magrutor är inte SEXIGT! INTE SNYGGT !
Ingen ska få mig känna mig osäker med mig själv. Jag vet att jag väger för mycket. Men dom senaste veckorna har jag gått ner i vikt och det är jag sjukt glad för. Jag vill börja träna men har inte orken i mig, att börja göra något.  Ett av mina "problem" är att jag inte kan äta grönsaker. Jag vet inte varför (Jag spyr)  Jag har testat allt, Morötter, Gurka, sallad, lök. Går inte.
 
   Men efter alla dessa år med allt jag har fått stå ut med. Jag skulle inte vilja ändra på det heller. Jag skulle inte vara samma person. Idag mår jag ganska bra (jag har mina stunder) . Jag har några kompisar som jag skulle ta en kula för.  Jag skulle inte ha börjat fotografera för att visa känslorna. Jag vet själv att jag mår bättre när jag fotografera. Men vet ni, Ingens liv är perfekt. Vi gör oss för perfekta för andra, Hur kommer samhället vara om tio år om dom flesta bryr sig om sig själva?
Vi  måste stötta oss själva, och inte tycka trycka ner oss själva. Vi är alla vackra på våra egna sätt och vis.

Om du tror att du inte kan få en kille bara för du ser ut, Det tror jag varje dag fast jag vet att en dag hittar jag personen som älskar mig för min insida och inte min utsida. Det kan ta år, det kan dagar, kan möta han om en sekund om det skulle vara så. Jag vill ha en kille det vill jag, men jag vill att han ska älska mig för min insida och utsida. Han måste älska båda annars går inte det ihop. Vi måste börja älska oss själva. Vi kan om vi vill.


Postat av: Josefine

Vad fint skrivet! :) <3

2012-01-06 @ 21:25:59
URL: http://josefineryttare.blogg.se/
Postat av: Jennifer <3

Så grymt starkt skrivet av dig Tiina! <3

2012-01-06 @ 22:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Del 2 - "Inget namn"

Har du dåligt självförtroende?  Du är inte ensam. Men jag vill säga dig, Varje morgon, ställ dig framför en spegel och säg att du är vacker. Jag vill säga er även en till sak jag läste nyss,

Utsidan ger insidan en värdig chans, Men även om du är "inte lika" fin som modeller. Du kan se en bild i en tidning kanske, dom flesta bilderna är redigerade. Om jag fick bestämma, skulle jag vara smal, inte spiksmal. Jag vill vara lagom smal. Vill ni veta vad jag tycker, tjejer med magrutor är inte SEXIGT! INTE SNYGGT !
Ingen ska få mig känna mig osäker med mig själv. Jag vet att jag väger för mycket. Men dom senaste veckorna har jag gått ner i vikt och det är jag sjukt glad för. Jag vill börja träna men har inte orken i mig, att börja göra något.  Ett av mina "problem" är att jag inte kan äta grönsaker. Jag vet inte varför (Jag spyr)  Jag har testat allt, Morötter, Gurka, sallad, lök. Går inte.
 
   Men efter alla dessa år med allt jag har fått stå ut med. Jag skulle inte vilja ändra på det heller. Jag skulle inte vara samma person. Idag mår jag ganska bra (jag har mina stunder) . Jag har några kompisar som jag skulle ta en kula för.  Jag skulle inte ha börjat fotografera för att visa känslorna. Jag vet själv att jag mår bättre när jag fotografera. Men vet ni, Ingens liv är perfekt. Vi gör oss för perfekta för andra, Hur kommer samhället vara om tio år om dom flesta bryr sig om sig själva?
Vi  måste stötta oss själva, och inte tycka trycka ner oss själva. Vi är alla vackra på våra egna sätt och vis.

Om du tror att du inte kan få en kille bara för du ser ut, Det tror jag varje dag fast jag vet att en dag hittar jag personen som älskar mig för min insida och inte min utsida. Det kan ta år, det kan dagar, kan möta han om en sekund om det skulle vara så. Jag vill ha en kille det vill jag, men jag vill att han ska älska mig för min insida och utsida. Han måste älska båda annars går inte det ihop. Vi måste börja älska oss själva. Vi kan om vi vill.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad fint skrivet! :) <3

2012-01-06 @ 21:25:59
URL: http://josefineryttare.blogg.se/
Postat av: Jennifer <3

Så grymt starkt skrivet av dig Tiina! <3

2012-01-06 @ 22:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback